Nederlanders in Pécs - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van WegIsWes - WaarBenJij.nu Nederlanders in Pécs - Reisverslag uit Pécs, Hongarije van WegIsWes - WaarBenJij.nu

Nederlanders in Pécs

Door: Wesley

Blijf op de hoogte en volg

14 Juni 2011 | Hongarije, Pécs

Het begon allemaal op 6 juni toen ineens onze leraar in Pécs verscheen :) Hij kwam kijken of we wel ons werk deden hier in het lab. Gelukkig hebben we onze beoordeling al terug :) en die zagen er allemaal goed uit!

Zo goed zelfs dat er waarschijnlijk besloten wordt dat volgend jaar meer Nederlandse Lab studenten die kant uit mogen! :D dat maakte ons ook wel een beetje blij :)

van 6 t/m 8 juni is Jack (onze leraar) in Pécs gebleven en we hebben aardig wat pilsjes er doorheen getikt ;) verder zijn we ook op Tetye geweest (op de berg net als met m'n ouders) dat was wel gezellig.

Verder kan ik ondertussen al een aardig woordje Hongaars spreken :) en zelfs schrijven :D

Een van de leukste zinnen (maar die we niet hardop mogen roepen hier) is Baszd meg a kurva anyád! En dat betekend F*ck you motherf*cker :D blijft een mooi taaltje :P Maar we leren ook normale woorden zoals köszönöm szépen (=heel erg bedankt), szívesen (=graag gedaan), igen (=ja), nem (=nee), Kicsit beszélek Magyarul (=ik spreek een beetje Hongaars), szép vagy (=je bent mooi, werkt goed btw ;) haha), kérek három Soproni (=drie Soproni (bier) alstublieft) dus we komen er wel hier, zodra ik terug in Nederland ben spreek ik vloeiend Hongaars ;)

Ik heb ook voor het eerst in volgens mij 8 maanden weer gezwommen :D we waren naar een meer geweest genaamd Orf (<- en ja das een echte Hongaarse letter met die 2 streepjes op de u) samen met Rebekka (die had ik al eens eerder genoemd) en Edina, haar heb ik leren kennen op het feest van de vriendin van Árpi :), en nog 2 kerels genaamd Imre en Gergely. Was echt super gezellig alleen de hele tijd bewolkt en een klein beetje regen, maar gelukkig hebben we ook zon gehad :D

Afgelopen weekend (10 juni t/m 13 juni) waren Alex, Max, Robert en Chantal hier in Pécs! En het was GEZELLIG!! Veel gevoetbald, gedronken en gegeten ;) we zijn ook weer naar dat café Apollo geweest (als alles goed is had ik daar al eens iets over gezegd :P) waar Max voor het eerst (en meteen ook voor het laatst) Absinth heeft gedronken! Alleen die zelfde avond kwamen we ook tot het dieptepunt van ons verblijf in Pécs. Gypsies, "Hongaren" die van alles jatten, vernielen mensen lastig vallen en zelfs mensen in elkaar slaan of neersteken hebben ons aangevallen terwijl we opweg waren naar het parkje waar we van plan waren een gezellige avond te hebben. Om een lang verhaal kort te houden, ik heb een blauw oog, maar verder hebben we niets. Het waren gewoon een stel achterbakse lafaards die ons in de rug aanvielen en nog wel met 7 tegen 3. Gelukkig had er niemand van hun een mes getrokken anders had ik dit verhaal waarschijnlijk niet kunnen schrijven.

MAAR WEES NIET ONGERUST! WE ZIJN ALLEMAAL OK! Op dat blauw oog na dan.

Zondag zijn we gezellig nog met z'n alle naar een klein kroegje geweest om het weekend af te sluiten. Maar daar hadden ze me toch een achterlijke ober... Iedereen had iets besteld en iedereen kreeg ook wat hij/zij wilde... Behalve ik... Ik had bier besteld (wat een verassing) en komt die sukkel met een blikje Fanta Lemon en een blikje Dr. Pepper aanzetten... over top service gesproken :P

Gisteren zijn Jan, Katalin, Petra, Tecus en ik naar een ander zwembad geweest en hebben we nog een lekker potje gezwommen :)

What's going on in Nederland? Hoe is het weer daar nou? Hier is het vaker 30 graden maar bijna iedere dag komen er onweerswolken voorbij :( en dan koelt het af tot ongeveer 24/25 graden. En zijn er mensen naar Pinkpop geweest? Hoe was het?

Grz Wes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Pécs

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 975
Totaal aantal bezoekers 91804

Voorgaande reizen:

03 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Internship University of Pécs

Landen bezocht: